Onkológia a színpadon

A Happy Ending komoly témával foglalkozik, amely egy súlyos betegség árnyékában élők összeszokásáról, a betegség leküzdésének megoldásairól és az ezekhez kapcsolódó vállalásokról szól. Gergye Krisztián rendező célja a hitet és a bizakodást erősíteni a szereplőkön keresztül a nézőkben. A rendező él az ének és a tánc adta lehetőségekkel, amelyek köztudomásúlag is segítik a gyógyulást, és közben fanyar humorral világít rá a betegséghez kapcsolódó legnagyobb létkérdésekre.

Hernádi Judit - Fotó: Kánya Gyöngyvér - Új Magyar Szó Online

Hernádi Judit – Fotó: Kánya Gyöngyvér – Új Magyar Szó Online

Anat Gov zenés darabja zajos sikert aratott több országban. Főhőse egy rajongott színésznő, akit hirtelen próbatétel elé állít az élet. Olyan döntést kell hoznia, amely egészen más természetű, mint hogy melyik szerepet mikor, kivel, milyen rendezésben vállaljon el. Ez a szerep a saját életéről, önérzetéről, bátorságáról szól, és pusztán egy dolog múlik őrajta: hogy milyen finálé legyen a végén. Gergye Krisztián rendezését a Belvárosi Színház tűzte műsorra, a főszerepekben Hernádi Judit, Fekete Ernő, Margitai Ági, Hegyi Barbara, Bánfalvi Eszter, Bertalan Ágnes, Nagy Dániel Viktor és Formán Bálint látható.

Amint arra a Revizor Online emlékeztet, az író-színésznő-médiaszereplő Anat Gov maga is rákban hunyt el 2012-ben, alig egy esztendővel a „halálos revü” első sikere után. Élet és halál végső nagy kérdéseire a szolid kidolgozás, rutinos dramaturgia, megbízható poentírozás a Happy Ending dialógusaiban nem tudhat választ adni, egyszerűen látleletként hozza négy, a rákkórház kezelőjében egymás közelében fekvő járóbeteg néhány órájának képét. Hárman összeszokott csapatban várják, hogy a kékesfehér zacskóból csepegni kezdjen a remélhetőleg hatásos folyadék, melynek révén a Jóteremtő akár évekkel meghosszabbíthatja, ami még hátravan, vagy visszahívhatja a beteget az egészségesek társadalmába. A negyedik, az ünnepelt színésznő, Talia Rot elég szabályszerűtlen, szókimondó egyéniség ahhoz, hogy ne akarjon belemenni a kétes, sok mellékhatású játszmába.

Kritikák a darabról:
Revizor Online: A Jóteremtő ajándéka
Magyar Narancs: Menni vagy nem menni?
Petővári Ágnes színikritikája
Infovilág: Halálos revü a szabad döntésért
Népszava: Kikacaghatjuk-e a halált?
Új Magyar Szó: Táncolni a halállal
Színház.net: Sohase mondd, hogy túl vagy már mindenen!